.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویروس ایدز چگونه به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند؟

متخصصان استرالیایی در آزمایشات جدیدی نشان دادند که ویروس بیماری ایدز چگونه تاثیر خود را روی سیستم ایمنی بدن انسان اعمال می‌کند به طوری که هر نوع درمان ضد ویروس ایدز را ناتمام می‌گذارد و مانع از تکمیل روند درمان می‌شود.

‌این متخصصان تشریح کردند که ویروس ایدز نسخه‌هایی از خود را در یک مخزن سلولی پنهان می‌کند و در آینده برای حمله به سیستم ایمنی بدن بیدار می‌شود.

دکتر شارون لوین از مرکز ویروس شناسی انستیتو برنت و رئیس واحد بیماریهای عفونی آلفرد در استرالیا خاطرنشان می‌کند: این سلولهای عفونی خاموش و مخفی با داروهای ضد ویروس ایدز یا عملکرد سیستم ایمنی بدن آشکار نمی‌شوند. بدین معنی که وقتی بیمار مصرف داروی ضد ایدز را متوقف می‌کند، ویروس می‌تواند بیدار شود و فعالیت بیماری زایی خود را دوباره از سر بگیرد.

وی افزود: ما نشان داده‌ایم خانواده‌ای از پروتئین‌ها موسوم به «شموکین‌ها» که سلولهای در حال استراحت را از مسیر خون و به درون بافت غدد لنفاوی هدایت می‌کنند، می‌توانند این در را باز کرده و به ویروس ایدز اجازه دهند که وارد شده و یک عفونت خاموش را ایجاد کند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، دکتر لوین می‌گوید: درک این نحوه عملکرد ویروس اچ آوی وی می‌تواند سرعت تولید داروهای جدید و موثرتر برای درمان عفونت ایدز را افزایش دهد. این یافته در مجله دستاوردهای آکادمی ملی علوم به چاپ رسیده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.